luni, 21 martie 2011

Un cantec fara inteles





M-am născut din mare
valurile mi-au fost mama şi soarele tatăl.
Când am făcut ochi şi am vazut lumea
m-am făcut scoică
şi priveam cerul cu stele
şi soarele deopotrivă, cu coada ochiului.
Nimic străin, ori hain,
nu pătrundea în universul meu,
şi mi-au crescut unghiile,
cu care îmi zgâriam cochilia pe dinăuntru;
şi mi-au crescut aripi,
dar nu mi le puteam desface
decât în vis...
şi m-am lăsat purtată de el
în adâncuri negre de mister.
Într-o zi mareea s-a jucat cu mine
şi m-a aruncat pe o plajă
ce lucea de singurătate în soare.
Şi am căzut în culcuşul unui balaur
cu şapte capete înşirate pe spate.
 Un fir de nisip mi-a strecurat vântul
a joacă, în ochii mei albaştri de-atâta mare
şi atât m-a durut, că mi-am umplut
 cochilia cu apă şi sare;
Multă vreme am lăcrimat de durere,
şi aproape m-am înecat
în propria-mi sare.
Într-un târziu, marea s-a uscat
vărsându-se-n soare,
cochilia s-a spart
şi am rămas făr’ de apărare.
acum mă rostogolesc prin lume
alungată între extreme nebune...
şi mantia-mi albă, de ceaţă,
mi-atârnă în zdrenţe pe umeri.
Sunt goală, iar sideful
mi s-a  acoperit cu smoală.
Îmi plâng cochilia spartă, uneori
şi visez să-mi crească aripi să zbor
până în soare, cu razele lui să mă spăl
ca în mare, şi să mor lângă cheia mea sol 
ce priveşte la mine a mirare: 
"un cântec fără înţeles"...


Song with no meaning - Barclay James Harvest

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu