sâmbătă, 6 martie 2010

Jethro Tull

       
   Jethro Tull este o formatie ale caror piese au incorporate elemente de muzica clasica, folk-rock, jazz si art-rock. Sunt o formatie pur britanica, ce imbina vechea muzica englezeasca, medieval elisabetana as putea spune, intr-un stil persistent, pe aceeasi nota, tot inainte, fara prea mari variatiuni. Sunt putini cei carora le plac Jethro Tull, dar mie imi plac foarte mult pentru ca folosesc instrumente clasice, fara prea multa electronizare.

Creierul formatiei este Ian Anderson, care canta la chitara clasica, flaut, chiar si la muzicuta, in unele piese, dar si vocal, of course. Imi place Ian Anderson pe scena, live, se poarta foarte teatral, este sufletul show-ului muzical al formatiei. Mi-ar place sa le pot traduce integral versurile dar, sunt versuri destul de grele pentru engleza mea de "balta".

          Pentru ca i-am reascultat in seara asta, i-am adus si aici, cu o selectie facuta de mine , dintre piesele care mie imi plac cel mai mult, cu cateva dintre piesele de pe albumul inregistrat in 1971, Aqualung, dar si cu albumul din 1972, Thick As A Brick. Imi place si albumul Living in the past, dar nu il am. Am doar un DVX cu un documentar presarat cu muzica, Living With The Past, realizat in 2001 la Londra, in care Ian Anderson canta la o chitara micuta, ukulele cred, care scoate niste sunete inalte, foarte frumoase, deosebite de cele ale chitarei de marime clasica; dar nu l-am adus aici fiindca este foarte lung, are 1h si 45 min.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu