miercuri, 10 martie 2010

PANA DE SOARE


S-a dus pe apa sîmbetei

trupul meu de trestie, de adolescent

S-a dus şi plăcutul miros de sudoare

de tînără piele jegoasă,

şi gîngăveala în faţa oamenilor

şi puritatea nespălată

a ochilor albaştrii,

şi timiditatea

de a avea imaginaţie

iar nu viziuni...



Un timp încă

îmi tîram imaginea

ca pe un cal mort, de căpăstru,

pe şosea, printre maşini



Un timp încă

mai mîngîiam dragonul

ca pe un ou, de

privighetoare...



Un timp numai

am mai crezut tîmp

de curcubeu, că este un suflet

al ploii

iar nu un compromis

jalnic şi iluzoriu

cum mă izbeşte acum FIIND.



Acum, cu mare zarvă

mă mut în noul meu trup rotund



Mobila veche,

abia dacă-mi ocupă

interiorul unui ventricol



Mă cutremur de întîmplare,

mai întîi scîrbit

şi mai apoi

din ce în ce mai sedus

de spaţiul mai sincer

şi mai urît

al noii mele locuinţe.



Spun vacii sacre: Doamnă,-

nu mai sunteţi de admirare

ci, de mîncare



Spun razei stelare: Dragă, -

degeaba te văd

daca eşti numai gîtul lung

al unei stele

A tăia girafa

este uşor şi inutil



De bună seamă simt

un oarecare cutremur

de mutare

în ceea ce se întîmplă cu mine!



Dar mărturisesc, acum

că de îndată ce

trage-voi un somn bun

şi ca lumea,

trezindu-mă proaspăt,

nou-nouţ voi fi,

bun pentru alte visuri

şi pentru altă visare.



de NICHITA STĂNESCU (Poeme în facsimil)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu