luni, 5 aprilie 2010

"Upper Class"

Motto:

Society drives people crazy with lust, and calls it advertising.   Lahr, John

 Am citit ieri un articol despre incercarile unor indivizi din domeniul publicitatii, de a delimita clasa de mijloc a societatii romanesti. 

Mi s-a facut greata inca o data, de meseria de "specialist in publicitate" fiindca, am citit niste declaratii ale unor reprezentanti ai acestora care, mi-au intors stomacul pe dos, si am fost nevoita sa abandonez lecturarea articolului pentru mai tarziu. 

Dupa ce m-am "tratat" cu lamaie, am continuat sa citesc indignata, emanatiile acestor hiene, care sunt platite bine si foarte bine, ca sa vaneze in mod "stiintific", veniturile clasei de mijloc. Nu m-a surprins acest lucru fiindca stiu de foarte mult timp ca, societatea a incercat dintotdeauna manipularea oamenilor in multe directii, pentru atingerea diferitelor scopuri, mai mult sau mai putin murdare, dar absolut toate mizerabile.

Ceea ce mi-a atras atentia, a fost declaratia unui individ anume, despre segmentul actual al clasei de mijloc, mai exact despre factorii ce delimiteaza in Romania, aceasta clasa de mijloc. 

Citez din articolul "De la mijloc vine puterea" pe care l-am gasit publicat in Bussines Magazin la o data nu foarte recenta, care spune, referitor la clasa de mijloc, ca:  

"Isi cauta ori chiar inventeaza «radacinile». Asadar, este mai degraba traditionalista (ori cu respect pentru traditii), inclusiv in comportamentul de achizitie si consum. Cei din clasa de mijloc mai degraba vor fi interesati de mobilier «stil» decat de cel modern/avangardist.  De ce? Pentru ca, spre deosebire de Upper Class (care mosteneste de regula originile adeseori aristocratice) ori de Lower Class (careia numai de origini nu-i arde), Middle Class-ul are nevoie de repere, benchmark-uri, tocmai pentru a-si delimita pozitia de mijloc....

si se mai spune  in articol :

"Capsunarii sunt un segment care nu a fost anticipat de nici un sociolog, despre cei peste doua milioane de romani care lucreaza in afara tarii si care au trimis in tara peste 4 miliarde de euro anul trecut, alimentand consumul si deci cresterea multor industrii. Nu cumva ei vor fi viitoarea clasa de mijloc? Ei poate ca nu, dar urmasii lor - da! aducand ca argument cresterea gradului lor de civilizatie.

Dupa un an-doi de stat in strainatate nu ca sunt mai civilizati, dar se modifica in comportament. Macar ca nu-ti mai scuipa pe strada, si tot e un castig. De fapt, factorul civilizator e cel mai mare castig - crede "cineva" din domeniul publicitatii, mai exact Sorin Psata (n.m.) - aratand astfel inspre acel strat social din care vor proveni parte din viitorii membri ai clasei mijlocii."

Eu am fost mereu de parere ca nimeni nu te poate manipula, cu privire la ce anume doresti sa faci cu propriile tale venituri, daca esti pe deplin constient, de tinta pe care trebuie sa o atingi in viata, pentru ca nu exista decat una, doar una.

Numai oamenii slabi, nesiguri pe ei si pe scopul lor in viata, isi lasa manipulata vointa, de catre diabolicii din publicitate, care ii manipuleaza prin poftele lor, asa cum bine  a constatat John Lahr, pofte care nu sunt numai ale trupului, ci mai ales ale spiritului. 

Sunt sigura ca, cel care a facut mentiunea ca Upper Class are origini adeseori aristocratice, prin folosirea cuvantului  "adeseori" a vrut sa spuna ca si el face parte din upper class. Fiindca modul in care a afirmat ca, cei din clasa de mijloc " isi cauta sau chiar inventeaza radacinile" , ma face sa cred ca nu se considera si pe el insusi, ca apartinand din aceasta clasa, de mijloc. 

Sunt foarte curioasa, care ar fi impresionantul sau arbore genealogic, in aceasta tara, in care dumnealui manipuleaza poftele oamenilor de care se delimiteaza prin afirmatii, care se dovedesc a fi mai mult decat niste simple constatari profesioniste!?!

Daca nu cumva arborele este unul ginecologic...


Ar mai fi multe, foarte multe de spus dar, prefer sa inchei cu urmatorul adevar:
Advertising is a valuable economic factor because it is the cheapest way of selling goods, particularly if the goods are worthless.   Lewis, Sinclair

Intotdeauna am considerat ca pentru a lucra in publicitate, trebuie sa fii diabolic, pentru ca trebuie sa manipulezi oameni, spirite, iar a scoate bani din manipularea oamenilor mi se pare, de departe, cea mai josnica meserie din lume, pentru ca acelasi lucru face si diavolul: manipuleaza sufletele prin pofte. Si pentru ce...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu