marți, 6 decembrie 2011

Daniel Iancu - Teorema I

Teoria mea are zece subpuncte, si anume:




1) Daniel Iancu este talentat.


2) Daniel Iancu este folkist.


3) Daniel Iancu este sincer.


4) Daniel Iancu este sensibil.


5) Daniel Iancu iubeste oamenii.


6) Daniel Iancu este plin de compasiune pentru ceilalti mai putin avantajati de viata.


7) Daniel Iancu are mintea deschisa.


8) Daniel Iancu este un gentleman.


9) Daniel Iancu este un om complex.


10) Daniel Iancu este un om rafinat.


Ca o concluzie a teoriei mele, Daniel Iancu este un om de nota 10, de Mii de smaralde!





Buuun. Bineinteles ca teoria mea, pentru a fi probata, trebuie sa fie falsificabila, a nu se intelege falsa, ci exact cum am aflat de la Adrian –Profesorul de psihologie al Facultatii din Bucuresti – o afirmatie (sau o teorie) trebuie sa fie fasificabila, ceea ce inseamna sa fie, citez: „testabila, adica sa poti cauta dovezi prin care sa o infirmi. Unii inteleg in mod gresit falsificabilitatea: o confunda cu falsitatea. Pentru ca o teorie (sau o afirmatie, ca sa restrang discutia) sa aiba sens, vizand apropierea de adevar prin metode caracterizate de un nivel inalt de siguranta, este necesar sa o putem supune unui test ale carui rezultate posibile sa fie „adevarat” respectiv „fals”. Daca afirmatia nu poate fi respinsa niciodata, cu ajutorul unor dovezi contrare, daca nici macar nu permite imaginarea unor dovezi care sa nu o sprijine, ci sa o contrazica, atunci afirmatia\teoria, tehnic vorbind, nu are sens. 

Nici Adrian nu a emis singur termenul de falsificabilitate , ci “a fost introdus de Karl Popper, un baiat cu anumite merite intelectuale, presupun, din moment ce a fost numit „Sir”. Inainte de a muri, acum 7 ani, Karl obisnuia sa se intalneasca, frecvent, cu o serie de oameni tineri, intr-un loc numit London School of Economics. Era profesor, intr-adevar, si preda filosofia stiintei. Prin urmare, avem motive sa credem ca si-a petrecut multi ani meditand la natura si limitele teoriilor stiintifice. Termenul de mai sus, acela cu „f”, este un dar facut de evreul nascut la Viena, dar suficient de alert pentru a emigra, in 1937, in Noua Zeelanda, constient de pericolul reprezentat de nazism.”


Cine doreste, poate veni cu argumente care pot sa nu sustina teoria mea, dar nicidecum nu o pot contrazice, fiindca ea se bazeaza pe un experiment luuuung, de peste trei ani! Bineinteles ca, teoria este deschisa testarii (acesta fiind si motivul pentru care am enuntat-o), de catre oricine doreste sa verifice falsificabilitatea ei; cu cat veti gasi de-a lungul testarii rezultate din ambele tabere “fals” “adevarat” , cu atat mai mult sens i se va da teoriei mele. Daca afirmatiile mele “nu pot fi respinse niciodata, cu ajutorul unor dovezi contrare, daca ele nici macar nu permit imaginarea unor dovezi care sa nu o sprijine, ci numai sa o contrazica, atunci afirmatiile/teoria, tehnic vorbind, nu are sens.” 


Acum, stiu ca persoana care i-a trimis pe mail postarea ce continea propria lui afirmatie "Nu mai vreau roscate" nu ii va trimite pe mail si Teorema I, pentru ca nu o mai pune intr-o "lumina" salvatoare, nu mai are nici un interes sa o faca; nu vreau sa-i dezvalui identitatea, pentru ca se fereste foarte mult, sa stie cineva anume, ca s-a abonat la ceea ce scriu, (persoanele care se feresc au mereu ceva de ascuns) dar pot sa va spun ca isi zice mihaeladr si locuieste in orasul copilariei mele, intr-un vechi cartier al orasului, in care se asezau toti aceia care veneau de pe alte meleaguri, ca sa sprijine extractia de titei si gaze din zona. Un cartier care, mie personal nu mi-a placut niciodata prea mult...e mai frumos pe valea Prahovei decat in cartierul Lucacesti al Moinestilor, dar fiecare cu optiunile lui... ceea ce va face in continuare, si este normal, se va dezabona frumos si elegant de la blogul meu, pentru ca eu nu scriu pentru abonamente, nu vreau sa fac rating :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu