miercuri, 16 iunie 2010

Fericire vs. avantaje

Majoritatea oamenilor nu isi doresc sa fie fericiti. Poti testa acest lucru extrem de simplu. Iti poti imagina ca ii spui celui/celei pe care il/o iubesti foarte mult, care iti este foarte drag/draga :

- Mai degraba as vrea sa am fericirea, decat sa te am pe tine; as prefera sa fiu fericit/a decat sa te am pe tine. Daca as avea de ales, fara indoiala ca as alege fericirea.

Simti ca esti egoist spunand acest lucru? Vezi cum ti s-a spalat creierul? ti s-a spalat creierul, incat ai ajuns sa gandesti: cum am putut fi atat de egoist/a? Dar fii atent cine este egoistul; imagineaza-ti pe cineva care iti spune tie:

- Cum ai putut fi atat de egoist incat sa alegi fericirea in locul meu?

Nu cumva simti nevoia sa raspunzi :

-Scuza-ma, dar cum ai putut fi TU atat de egoist/a, incat TU sa-mi ceri sa te prefer pe tine in locul fericirii mele?!

-Ai vrea sa te iubesc cu pretul fericirii mele?

-Da! iti va raspunde.

Nu-i asa ca este extraordinar?ca este nemaipomenit? Nu-i minunat? EA te-ar iubi cu pretul fericirii EI si TU ai iubi-o cu pretul fericirii TALE - si asa sunteti doi oameni nefericiti....dar, TRAIASCA IUBIREA!

De fapt, nici macar nu poate fi vorba de iubire ci de dependenta, de obisnuinta, de comoditate, de cu totul altceva, numai de iubire nu.

Fericirea neconditionata nu o vrea nimeni, fiindca aceasta este de fapt adevarata fericire. Esti gata sa fii fericit cu conditia sa ai asta sau cealalta. Dar asta inseamna de fapt, sa-i spui partenerului tau sau lui Dumnezeu, sau cui vrei tu:

-Esti fericirea mea! Daca nu te am pe tine, refuz sa fiu fericit/a!

Cam asa stau lucrurile cu fericirea. Nu iti poti imagina sa fii fericit/a fara acele conditii, pentru ca ai fost invatat sa plasezi fericirea intre niste conditii.

Dar cu totii gandesc ca afacerile sunt mai practice, ca stiinta ori politica sunt mai practice, ca avantajele pecuniare sunt mai practice, decat a fi fericit neconditionat...

Ni s-a spus ca fericirea e ca tenul cel mai fin, ca o statiune de vacanta. Ea nu e nimic de acest gen, dar noi  avem metode rafinate de a face ca fericirea noastra sa depinda de alte lucruri din noi sau din afara noastra. Spunem: "Refuz sa fiu fericit/a, pana nu-mi trece nevroza". Sa-ti dau o veste buna: Poti fi fericit chiar acum, cu nevroza ta cu tot. Vrei sa stii ceva si mai bun? Exista doar un singur motiv pentru care nu traiesti fericirea, chiar in prezent, si anume, ca te gandesti sau te concentrezi pe ceva ce nu ai. Altfel, ai trai starea de fericire. Te concentrezi pe ceea ce nu ai. Dar, de fapt, ai chiar acum tot ceea ce iti trebuie pentru a fi fericit. Chiar acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu