duminică, 3 iunie 2012

Daniel Iancu - Locul I la folk grotesc


„Cine este Şef de puşcă?
De ce taci precum rahatu’ ?
Cine fuge? Cine muşcă?
Cine este băăă vânatu’???”


M-am amuzat cu poezioara lui Daniel Iancu, nu din alt motiv, ci pentru ca doar in acest mod se poate vedea ce fel de gandire se afla sub teasta unui om. Cea mai tare replica este de departe „De ce taci precum rahatu’ ?” este un adevar pe care nu pot sa i-l refuz trovador-ului Danielos Brasilianos! Doar el a tacut timp de patru ani „precum rahatu’ ”! Colegii mei de la Braila chiar dupa Chira Chiralina, mi-au spus ca Danielos Brasilianos ce se crede tare-n folk-os a avut, in ceea ce ma priveste, un comportament de …rahat :)) Probabil ma considera unul si s-a comportat ca atare! :)) dar nu stie ca rahat-la-rahat trage! :))



„Hai ca-mi pierd timpu’ cu tine...
Însă ţine minte-aşa :"



Si din nou, modul de gandire al lui Daniel-os “nu stiu daca merita sa-mi pierd timpul, dar retine:....” de fiecare data, in fiecare cantecel, maestros isi pune modul de gandire pe tava…pentru cine nu-l cunoaste, poate parea simpatic, dar pentru cine ii stie fata ascunsa rade chiar bine, pentru ca revelat, artistul inginer devine chiar hilar!! Ii multumesc pentru portia de ras pe care mi-a servit-o far’ ca sa stie! Poezia sa, este curat determinism psihologic, nimic artistic, nici macar caragialesc, totul este de-un grotesc cum rar poti vedea in folkul romanesc! Merita locul I pentru asta! Este original!



"MIE...O SĂ-MI FIE BINE !
Tu....mai du-te-n puşca mea !”



E nasol sa intri in raza pustii lui Danielos Brasilianos, fiindca are o pusca redutabila, ca si a lui Nastase din poezia-i: tacerea! Pentru ca, de fapt nu romanu' e ala care tace, ci Nastase, nesimtitorul. Tratamentul tacerii care abuzeaza pe ascuns de psihicul omului. Si apoi vine si te face nebun, te trimite la doctori, nebanuind macar ca prin tacerea aplicata, doar el este demn de "Spitalul de nebuni" din care a iesit, dar numai cu numele! Fiindca are prea multe tulburari de personalitate la activ, basca si narcisic pe deasupra! slush...


Strofuţele sunt luate de la sursa lor!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu